بلاگ

تعیین اندازه انگشت و سایز انگشتر چگونه است؟

چگونه سایز انگشتر را پیدا کنیم؟ یک حلقه وقتی اندازه است که وجود آن در انگشت احساس نشود. اگر کلفتی انگشت به مرور زمان تغییر کند و یا اگر قرار باشد حلقه به شخص دیگری داده شود، تغییر گشادی حلقه لازم است.
تعیین اندازه (سایز) انگشت توسط حلقه سایز، که از 30 حلقه مقایسه تشکیل شده است، صورت می گیرد. گشادی حلقه با میل سایز مخروطی شکل مشخص می گردد که اندازه ها بر روی آن نوشته شده اند.
در آلمان ذکر مقدار گشادی حلقه و انگشتر بر حسب قطر یا محیط داخلی معمول است. در فرانسه و ایالات متحده امریکا ذکر شماره ها بر حسب شماره های استاندارد صورت می گیرد.

با توجه به اینکه انگشت گرد نیست، بایستی با کمی احساس امتحان نمود که کدام حلقه مقایسه با آن از همه بهتر و راحتتر است.
تجربه شخصی گواه آن است که انگشتان در طول روز کمی باد می کنند و به علاوه در روزهای گرم کلفت ترندتا در زمستان، این نوسانات را بایستی مورد لحاظ قرار داد تا به یک نتیجه واقعاً صحیح دست یافت.
اندازه گیری روی انگشتان لاغر و استخوانی خیلی مشکل است. همین که با زحمت فراوان یک حلقه مقایسه از بند انگشت عبور داده شده مشاهده می شود که لق می زند.

با توجه به اینکه حلقه های مقایسه نسبتاً باریک می باشند، بایستی اندازه حلقه های پهن تر نامزدی و انگشترهای جواهر سرپهن زینتی را کمی بزرگتر در نظر گرفت. اگرسرحلقه ازطرف داخل باز باشد گشادی ان میتواند قدری کمتر باشد زیرا یک چنین حلقه ای را راحت تر میتوان در انگشت جا زد
ملاحظات تولیدی و سنت(وشاید هم کمی بی فکری)احتمالا باعث ان شده است که چنبر انگشتر به شکل گرد ساخته می شود .طبیعتا شکلی از چنبر،که شباهت بیشتری با فرم آناتومی انگشت دارد (مثل یک چنبریu-شکل با روکشی که قوس کمی دارد) بهتر خواهد بود. اما در آن  صورت دیگر نمی توان اندازه حلقه نامزدی را با حلقه سایز تعیین نمود . یک چنین حلقه ای را با یستی مشتری مستقیما امتحان نماید. اگر مشتری محیط را با یک نخ و یا با یک نوار ورق اندازه گیری کرده باشد میتوان آن را فقط به عنوان یک مقدار تقر یبی راهنما در نظر گرفت ،زیرا در یک چنین اندازه گیری،اینکه چگونه حلقه صلب روی انگشت کشیده می شود.
وقتی گشادی حلقه روی میل سایز کنترل می گردد،طبیعتا فقط اندازه ای معتبر است که بر روی لبه ای که انگشتر بر روی میل سایز قرار گرفته نوشته شده است.
با در نظر گرفتن قسمت زیرین نگین،که نوک آن از روکش انگشت بیرون زده است ممکن است درمیل سایز یک شیار طولی ایجاد شده باشد. برای  یک چنین حلقه ای باید اندازه انگشت را قدری کوچکتر در نظر گرفت.
اره کردن حلقه وانگشتر
این اتفاق ممکن است رخ دهد که حلقه چنان محکم بر روی انگشت گرفته باشد که دیگر نتوان آن را در آورد،زیرا احتمالا انگشت به صورت تدریجی رشد کرده ویا اینکه انگشت در نتیجه یک آسیب دیدگی به طور ناگهانی ورم کرده است، برای این مورد می توانید به یک فروشگاه طلا و جواهر نیز مراجعه کنید.
با یک تیغه اره دیسکی حلقه اره کن می توان چنبر انگشتر را به روشی ساده برش داد.سپس با دو عدد انبر چنبر می توان حلقه را تا آن اندازه باز نمود که از انگشت بیرون آید
اگر حلقه اره کن در اختیار نباشد ،می توان از اره مویی هم استفاده نمود.در این صورت تیغه اره را ما بین انگشت وحلقه قرار داده وسپس چنبر را از داخل به خارج اره مکنند.حلقه را نبایستی با انبر دست ویا گازانبر برش داد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.